BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 25, 2010

KENANGAN vs REALITI




ASSALAMUALAIKUM wbt...

Alhamdulillah..aku dapat ag bernafas tuk update blog aq y aq sayang ny..huhu.. even just blog,, but i think it a suitable place to share sumtin..;p
hmm aq agak tertekan 2 3 hari ni..ntah la..mebi perasaan aq je kot..mungkin aku dah kecewekan hati org lain..dats y aku terasa amat bersalah y amat sgt..

kenapa post aku macam tu??

KENANGAN vs REALITI??

ape maksudnye ek?
hanya aku, dia & ALLAH saje y tau..
ape y aku lakukan bersebab..
seriusly,,aku xnk dea kecewe dgn aku.. dats y aku amik keputusan drastik tu..
aku taw dea susa sgt nk terima.. xpe la,, mungkin masa boleh mengubatinye.. insyaALLAH..
aku x berani nk berjanji dan aku jugak x mampu nk berikan harapan..
aku tau y aku bukan org y layak tuk bg harapan kat orang..
cukuplah aku da kecewekan hati org.. aku tau camne perasaan nye..SAKETT!!
mungkin dea anggap aku tipu dea... ya ALLAH,, aku x pernah nk tipu dea.. tp aku x mampu nk tipu diri aku sendiri.. sebab tu aku xnk dea kecewe pd akhirnya..
dea berhak dpt org y terbaek drpd aku.. dan aku bukan lah org y terbaik tu..
*maafkan aku...*
KENANGAN...

yup kenangan itu mengganggu aku!!
aku da x mampu nk simpan perasaan aku sorang2..
5 tahun aku kunci hati aku dari sesape..semata2 kerana hamba ALLAH tu.. perasaan y ALLAH wujudkan dalam hati aku..
ya ALLAH,,sengsaranya menahan rasa..
sengsaranya menyimpan perasaan tanpa ada luahan..
sumpah,, aku kecewe!!
memang aku kecewe..
kecewe dgn diri sendiri..
sebab stil ag ingat kat hamba ALLAH tu..
pas 6 tahun,, aku ingat aku da kuat..
aku ingat aku da mampu lupekan hamba ALLAH tu..
tp ternyata aku lemah ag..
aku seperti 6 tahun y dlu..
melihatkan pic nye bersama org y tersayang, membuatkan air mata aku mengalir..
ya ALLAH,,,,,
aku lemah..
aku x kuat..
aku x mampu..
aku x mampu nak berhadapan dgn kenyataan y dea bukan milik aku..
subhanalah..
hinanya aku..
kejamnya aku..
semata2 kerana kenangan,, aku melupakan realiti y ade depan mate aku..
kerana kenangan,, aku melepaskan org y terbaik tuk aku..
kerana kenangan,, aku kecewekan hati hamba lain..
sumenye krn KENANGAN!!
masyaALLAH..
tp itulah hakikat diri aku.. aku masih lagi teringat kenangan dulu..
aku pernah berdoa,, hilangkan perasaan ini padanya,,tp janganlah buang kenangan aku antaranya..
hmmm....
patahnya hati realiti..
sengsaranya jiwa diri ini...
:(
mesti ade orang nak cakap,, kenapa aku harus teringatkan kenangan dlu??
kan da name pon kenangan..?
kenapa perlu kenang?
aku xd jawapan utk itu..
apabila anda sendiri merasainya,,
anda pasti akan bersetuju dgn ape y sy katakan..
aku bukan tidak cuba utk kuat
CUBA!!
berkali2 aku cuba..
dan realiti itulah y mampu membuatkan aku lupe sedikit dgn kenangan tu..
tp sumenye perancangan ALLAH..
mungkin ade hikmahnye di sebalik semua ini..
after terlerainya hubungan persahabatan dgn realiti tersebut,,
aku bersolat..
aku mx pada ALLAH,,
luaskan jalan aku..luaskan jalan dia..
berikan aku petunjuk sama ada keputusan aku betul atau tidak..
mungkin ALLAH belum memakbulkan doaku lagi..
xpe,,aku sedia menunggu..
kerana aku yakin ALLAH pasti akan memakbulkan doa2 hambaNYA..
ape y pasti,, realiti tu sudah pergi dari hidup aku..
pergi dari hidup aku tuk teruskan hidup dia..
*maafkan aku sgt2*
mungkin bagi dia,, MAAF terlalu mudah tuk diungkap..
tp tuk menerima ungkapan maaf tu susah..
xpe,,aku terima..
sebab aku taw tu sume salah aku..
aku y sala
aku y salah
aku aku aku y salaaaa.......
subhanallah..
masyaALLAH..
ALLAHUAKBAR
sebenarnye aku lemah ag..
aku lemah tanpa realiti aku..
masyaALLAH..
tp aku x mampu lepaskan kenangan aku..
ya ALLAH,,
ujian apakah ini??
sahabatku, FARIHAH ARIFIN, menasihatiku,,
" beb, da la tu..dia da jd hak org laen da.. jgn sedeyh2..
xmo sedeyh2.."
kalau lah aku mampu terbalikkan hati aku ni kepada asal, aku sanggup..
sebabnye aku da x larat nk simpan rase..
"menanti bulan menjadi matahari,,, mustahil bukan??"



ape y pasti,,
realiti tu terlalu baik,,
realiti tu terlalu kuat,,
realiti tu cintakan ALLAH,,
realiti tu cintakan keluarga,,
realiti tu cintakan ilmu
&
realiti tu cintakan bola..
wink*wink*wink*
dan aku bukanlah org y terbaek tuk dia..
dea x patot dgn org y bermasalah mcm aku..
aku cuma mampu berdoa..
agar dia bertemu dgn insan muslimah y ag terbaik dr aku..
y mampu memberikan sepenuh hati utknya..
y tidak mempunyai masalah hati seperti aku..
:(




itu doaku..
dan doa kamu..
dan doa mereka..
dan doa semua..
dan doa umat islam y laen..



semoge dlm pencarian aku
kamu
mereka
&
semua
bertemu dgn jayanye...
wink*wink*wink*
tp
y pastinye,,
aku tidak akan mencari..
kerana....,,,
itu prinsip aku..
tidak akan ber relationship sebelum akad..
ayahanda & bondaku pun bercinta lepas kawen..
so why not aku kan??
insyaALLAH..
tu sume perancangan aku..
y meluluskan ALLAH taala..


doakan aku berjaya..
doakan aku berjaya..
doakan aku berjaya...
berjaya melupakan kenangan aku..
kalau kenangan tu boleh hidup bahagia,,
kenapa aku x boleh??
doakan aku kuat..
doakan aku kuat..
doakan aku kuat..
kuat tuk hidup tanpe ade nasihat dr realiti aku..
doakan aku x lemah
doakan aku x lemah
doakan aku x lemah
agar tiada lagi air mata sia2 mengalir krn kenangan itu..
" Dunia ini adalah pentas. DIA pengarahnya. KAU & AKU pelakonnya. REALITI itu skripnya.
dan KAU adalah watak yang AKU matikan pada babak yang pertama.."
*credit to NURUL SYAHIDA*
khidmat pesanan ringkas tuk Realiti...
" aku x pernah tipu ko..aku x pernah gunekan ko sbg alat tuk aku lupekan kenangan aku..
aku ikhlas kawan dgn ko..tp mungkin ni sume kerja ALLAH..maafkan aku.. halalkan ape y aku da terguna..halalkan segala nasihat2 y ko bg kat aku..halalkan semuanya..aku senang kawan dgn ko..dan harap kite sentiase berkawan dunia akhirat..berteman krn ALLAH..berpisah krn ALLAH..gud lux !! sory 4 everything~~"









1 comment:

  1. aloh sedihnya cerita dio..jangan sedih2...sesungguhnya allah maha mengetahui apa yg kita perlukan,,,

    ReplyDelete