BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 6, 2010

Cinta Oh Cinta???



Assalamualaikum w.b.t

Oh yeah!! malam ni aku got a point nk update blog..hahha
sekian lame aku x mengupdate blog aku neh.. bak kate member aq, SYera, blog aq sunyi sepi je..haha..bukan xnk update la..tp idea xmaw kuar..Aku bukan Novelis..idea 24 jam kuar je..ag pon Encik Imaginasi aku outstation..so idea x dtg la..haha

rujukan :

Encik Imaginasi tu idea aq la..aq saje memberi title Encik kerana ia berlawanan gender dgn aq..org kate senang paham...hehe..yeke? ntah la..pk sendiri la ek..haha

ok , sambung cite..before aq menggedik bercerita tentang post aq tu, bia aq cte pe y terjadi kat aq skunk k...haha

now aq kat umah..jadi tukang masak kat umah..haha..atau dalam erti yang lebih halus, tolong sepahkan dapur..haha..macam mak aq sokmo cakap,,

" kak bilah ni kalau dea masuk dapur, mist bersepah jadi dapur mak..
bawang kat situ..halia kat sana..kunyit kat sinun..."

haha..aku memang begitu..suke susahkan org tu kan hobi? haha.. tp aku mmg suke memasak..( opss ni bukan promote k..haha)

hobi aku mmg suke memasak..tp aq x suke menjahit...eeeeeeeeee sangat x suke la..huhu
(sebenarnye x reti pon..haha)... duk uma pon ley jd boring kan..hadoii mati kutu aku dibuatnye..sume member x cuty ag...:(
tp hidup mesti diteruskan...cehhwahhh...:)

okey now masuk part post aq tu...umm nape malam ni nerve aq menghantar impulse tentang CINTA??

1) adakah aku jiwang??
2) adakah aku dilamun cintan?

atau

3) adakah aku ngade2 dan memilih topic ny?

haaa jawapan y ke 3 kot..hehe...

baeklah,,,
ape tu cinta ek? adakah sejenis kueh? kek? atau ayat y lebih bombastik,, org kate cinte tu mcm kentut..kentut?? ( fames gak kentut neh ley masuk pepatah..^_^)
cinte mcm kentut? ditahan sakit dilepas berbau...hahaha
aku gelak guling2 dengar pepatah ny for da first time.. cam da xde benda laen je nk samekan ngn cinta..isg3...
aku try tanye opinion kawan aku, mksud cinte bg dea..n ni jawapannye..

" Cinta tu ley wt kite gembira dan senang..bukan menyusahkan and ley bwk kite ke kejayaan.." sekian terima kasih..^_^

tu cinte bg dea..cinte bg anda pula bagaimana?

kalau bagi NUR NABILAH la kan, cewah,, cm dlm forum lak, heee~~

cinta bg aq : Cinta tu macam Salji.... eh cop!! salji??? kenapa salji??
kenape ek?? hehe..

aku bandingkan cinta tu macam salji cz salji tu putih kan?? warna dea suci je..
kite la y corakkan cinte tu mcm mana rupanye..berlandaskan syariat islam atau pun bertunjangkan nafsu..
org y sedang bercinta ni lah y akan tentukan hala tuju kisah cinta diaorang..samaada nak sad ending or happy ending..same jugak macam salji kan?
da nampak da rasional nape aku memilih salji as a subjek?? ( mcm mengajar subjek bahasa melayu lak..^_^)

kalau kita tgk sekarang ni kan, ramai jep baby y kene buang..bayi2 y x bersalah ni dicampak ke tong sampah sesuka hati..dicampak sehingga jadi santapan anjing2 kelaparan, dibakar dalam tong sampah...

YA ALLAH...SUBHANALLAH..MASYAALLAH..

kenapa pendek sangat akal manusia2 y melakukan kesilapan ni?? dah la wt dose sumbang mambang, tambah kan dose dgn buang bayi y x bersalah tu..
jangan salahkan bayi y x bersalah tu kalau kite y mengikut kata hati..org kata, ikut kata hati, mati..tol kan??

aku banyak kali mentiskan air mata bila baca paper tgk keadaan bayi y kene buang ni..sumpah aku kesian! kalau da x sanggup nak jaga anak tu, pliz la serahkan pada jabatan kebajikan masyarakat..walaupun nk menutup malu, membuang bayi bukan lah caranya..

aku sangat sedih..double2 sedih..triple sedih..sebab aku ade hati..hati yang tau nak kasihankan org..

sebab tu la aku amik post Cinta ni.. Cinte tu mmg buta tp jgn kerana cinte kite jd bute..jgn kerana cinta kite jd lalai..jgn kerana cinta kite tergadai sume sekali..

Cinte tu kan ley kite kategorikan..

1) CINTA PADA ALLAH S.W.T
2) CINTA PADA RASUL
3) CINTA PADA IBU BAPA
4) CINTA PADA KELUARGA..

and banyak ag... x semestinye kite sbg manusia kena wajib kenal cinta tu.. cinta tu ade da lame da wujud lam jiwe kite ni..kite je y x sedar..contohnye,,??

contohnye macam sayangkan mak ayah kite..tu cinte la kan?? cinte pon kalau kite interpretasikan, maksudnye, perasaan berkasih sayang..am i right?? ( betulkan kalau salah)

hummm ape kata hati anda sekarang? bersetuju dgn pendapat sy? atau pun membangkang dgn kata2 sy?
tepuk dada tanyalah iman..

orang y bercinta lain ragamnye..bercintalah mengikut ISLAM..selagi kita menjadikan Al-quran panduan hidup kite, selagi itulah kite sentiase akan dibimbing oleh ALLAH..
insyaALLAH..

No comments:

Post a Comment