BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 19, 2009

ujian...ujian...ujian..

salam...
aku ambik mase sikit nk post entry lam blog aku neh..wat mase skunk aku x sempat ag nk upload gambar2..nanti2 la upload...
hummm sekarang ni aku sedang diuji oleh ALLAH..caranya?? humm x payah la diceritakan secara detail..cukuplah aku katakan yang aku sedang diuji...kadang2 aku takut dengan ujian ni..sebabnya aku xpernah ujian ni seberat ni..hummm tp kadang2 aku rase bersyukur sebab ianya ditujukan pada org y aku rase tepat..kadang2 takut jugak tp alhamdulillah...ujian..ujian...ujian...alahai...semalam aku bace buku Pemilik Cintaku setelah ALLAH & RASUL..aduhai..best sgt buku tu..aku jadi malu lak dgn diri sendiri bila baca buku tu..mulianya wanita tu..betapa ALLAH menjaga beliau sebaik mungkin...sahabat aku ade send 1 msg kat aku..ayat nya berbunyi camni,
" Wanita ibarat EPAL..epal y x berkualiti amat mudah diperoleh kerana ia berguguran ditanah..tp EPAL yg x mampu dibeli berada dipuncak..susah dipetik..susah digapai..kekadang EPAL itu risau..kenapa dirinya belum dipetik? lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri menyembah tanah..sedangkan ia sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tinggi martabatnya sehingga tiada sesiapa yg berani memetiknya..hanya pemuda yg benar2 layak shaja yg mampu..mungkin bukan di dunia tp akhirat? biarlah jodoh bukan didunia asalkan cinta ILLAHI mengiringi..."
alahai...aku rase mcm insaf sgt2 bace msg ni..aku nk sgt jd mcm wanita y dalam buku aku bace tu..memilih seorang pemuda kerana agamanya..tp aku teringat kata2 'pakcik' aku.." kalau nk cari pasangan y soleh, kita kena mensolehahkan diri dulu.." betul la tu...kita xley mengharap kita boleh mendapat cinta dr org y soleh..tp bila kita da mensolehahkan diri, insyaALLAH cinta org soleh akan dtg..kdg2 aku terfikir, macam mana rasenye betul2 jatuh cinta kat ALLAH?? aku teringin!! aku teringin nk jatuh cinta kat ALLAH dan cinta tu sgt2 lebih dr segalanya2..sebab tu aku kata aku sedang diuji sekarang..aku diuji dgn perasaan kasih syg y amat sgt terhadap seseorang.. aku tak taw mcm mane nk jelaskan..tp y pasti aku mmg sedang diuji..aku takut dgn ujian ni..sumpah aku takut..aku takut yg aku syg kan seseorang tu lg lebih dr sygnya aku pada ALLAH..subhanallah..Aku bukan nk berlagak baik..aku bukan nk tunjuk baik..aku same mcm diaorang..y rase takut dgn ALLAH..aku bukan jugak wanita cantik..bukan wanita bijak seperti mereka..kdg2 perasaan rendah diri ni muncul sgt2 dlm hati aku..tp aku bersyukur sbb ALLAH bg aq peluang bagaimana perasaannya apabila menjadi org y diminati oleh mereka2..aku same jugak mcm perempuan2 lain y kdg2 nk rase mcm mana kalau ade org admire kat kite..huhu..tp tu sume ujian..:) yg penting sekarang ni, aku nak betulkan diri aku..nk cuba jd wanita muslimah y sejati..nk cuba jatuh cinta sebetul2 nya dgn ALLAH..kalau kita syg ALLAH, ALLAH akan berganda2 syg kat kita kan..?? dulu aku pernah terasa dgn satu ucapan seseorang..beliau berkata aku sgt tidak pandai bergaya..sgt tidak pandai ber up to date seperti teenage2 y lain..humm kdg2 keinginan tu ade jugak..aku remaja normal kn?? haha..tp bila mengenangkan y bila pakai something y ala2 seksi meksi tu buat ape?? membazir je.. bagi tayangan umum tuk sume org..tak special r bila aku dah kahwin nanti..ahakz!! eh da lari topic..patah balik..haha..aku nk gk bergaya, tp kalau boleh ala muslimah..lagi la cantik..hehe..tp entah nape ayat dea asyik terngiang2 jep..ish x phm betul..suke hati r x pandai bergaya pon! xyah amik kisah! aku x kacau hidup dea pon kn..sabar2,...nk jd muslimah sejati kene byk bersabar..huhu..
ummmm mcm da byk sgt je berceloteh ni..hari ni aku sgt2 baik..like ustazah..eh tp bukan ade org pggl aku ustazah ke?? haha..whatever la..aku x sebaik wanita2 lain..byk ag pasal agama aku xtaw..tp insyaALLAH, cinta ILLAHI akan ku cari jugak...
salam mujahadah...:)

No comments:

Post a Comment