BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 2, 2012

ini kisah sahabat :')






assalamualaikum w.b.t
selamat pagi borneo!
awal nye la update belog kan? huhu
lepas subuh, dah tak elok tido. mak pesan. huhu 
erm sebenarnye update belog sebab dah tak tertanggung duk simpan sorang2.
rasa cam nak meletup pun ade. sob3 :(
ini kisah sahabat.
yup. tu tittle nye.
sbb update ni betul2 tentang kisah sahabat.
psychologist kata, kalau kita mimpikan seseorang, maknanya org tu yang sebenarnye rindu kan kita.
betul ke?
entah la. kadang2 macam betul. kadang2 macam tipu. 
2 hari lepas, aku mimpikan sahabat aku tu.
aku buat biase je la kan.
mimpi je pun. 
may be sahabat aku pun teringatkan aku.
tp disebabkan kebusyan yang sgt melanda kami bila masuk universiti,
so langsung takde tanye khabar.
takpe, tu perkara normal bagi aku. :')
tp bila kelmarin tibe2 sahabat aku message.
aku tertanya-tanya.
aku baru je mimpi kelmarin. and esoknye tup2 sahabat aku msg.
ohh apakah?
kebetulan kan.
tapi gaya msg sahabat aku yang buat aku macam kene hentak atas batu sekejap.
serius, aku menangis bila baca msg2 sahabat aku tu.
apa makna ni?
dihukum tanpa sebab yang aku langsung tak tahu.
ya ALLAH..:'(
kenape perlu msg macam tu?
aku tak tahu ape salah aku? :'(
tolonglah jangan hukum macam ni.
lepas msg2 tu, aku terus solat.
serius, dalam doa aku menangis.
aku risaukan sahabat aku.
bila sahabat aku msg macam tu, aku risau kan masalah dia yang belum settel tu.
serius aku risau.
sampai tak mampu nak tidur.
esoknye , pagi2 aku da msg sahabat aku.
risau sampai mimpi utk ke 2 kali.
sob3
tapi, sahabat aku langsung tak reply.
aku think positive. sahabat aku busy.
tp malam tu aku send msg lagi.
tapi sahabat aku tetap tak reply.
then , aku baca balik msg2 sahabat aku yang semalam tu.
" mungkin ini yang terakhir" 
ya ALLAH, ape makna ini yang terakhir tu?
mak,,tolong kak bilah mak...:'(
ape salah aku?
ape aku dah buat?
nape perlu mendiamkan diri?
kalau mendiamkan diri tu yang terbaik, terserah lah.
tapi bagi tahu lah, ape salah sy?? :'(
banyak kali aku baca balik msg2 sahabat aku tu.
serius, something wrong goes somewhere.
tolonglah, jangan buat macam ni...:'(
kalau sy salah, tolong bagi tahu.
kalau sy dah kecik kan hati, tolong bagitahu.
mendiamkan diri bukan jalannya.
menghukum tanpa sebab yang sy tak ketahui pun bukan caranya.
i need answer!
mungkin dia tak tahu, aku sangat hargai persahabatan ni.
mungkin dia tak tahu, aku sgt sayangkan persahabatan ni.
mungkin dia tak tahu, persahabatan ni betul2 ikhlas kerana ALLAH.
mungkin dia tak tahu, persahabatan ni byk ajar aku erti sabar.
mungkin dia tak tahu, persahabatan ni byk buatkan aku banyak berbicara dgn ALLAH.
berbicara dgn ALLAH dan menyerahkan sepenuhnya kpd ALLAH.
mungkin dia tak tahu dan takkan tahu...:'(

" if 10 people care bout u, i'm 1 of them, if 4 people care bout u, dat wud b me 1 of them again,if no 1 cares bout u, dat means i'm not in dis world anymore..." :')




p/s : jaga diri. jaga iman. and jaga peribadi. :')



No comments:

Post a Comment